Search This Blog

Search This Blog

Saturday, June 15, 2013

Rózsalekvár

Tele a kert gyönyörű rózsákkal, és lassan lepotyogtatják szirmaikat! Régebben már csináltam rózsavizet, körbenéztem a neten, mire lehetne még őket használni.
Rátaláltam a rózsalekvár receptre a Bio-Ritmus oldalán!
Múlt héten beszereztem a számomra ismeretlen Kardamom magot (borsos áron bio boltból) és ma neki is álltam a lekvár főzésnek!
A recept illatos vörös rózsát ír, nekünk van gyönyörű vörös rózsánk illat nélkül, meg eszméletlen illatos barack színű! Így a kettőből szedtem, hogy illatos és szép színű is legyen a lekvárom! :)
450 g rózsaszirom

a fazék tele volt, majd ennyi maradt a szirmokból...

fűszerezés majd egy kis botmixer megtette hatását 
(a kardamomtól olyan illat lett, mint egy keleti boltban:))
kíváncsi vagyok az ízére...


 közben az üvegek is szépen főldögéltek, majd egy kis ezüst kolloid oldattal
 öblítettem át
 üvegekbe töltve fejtetőn pihentek a drágák 5 percik

már majdnem kész, még valami csinos címkét kellene kreálni rájuk! 
Főzőcske közben nyalakodtam, érdekes az íze, édes fűszeres keleties! Kíváncsian várom majd a család, főleg a fiúk, véleményét!

1 comment:

  1. Hú, ezt én is megkóstolnám! Egyszer lehet, hogy elpofátlankodunk egy kiskanálnyi kóstolóra. ;)

    ReplyDelete